fbpx

Masz grypę? Jedz to i szybciej stań na nogi

W czasie grypy raczej apetyt na ogół jest marny. To ma swoje plusy. Organizm walcząc z infekcją, nie ma siły trawić obfitych porcji jedzenia. Warto więc budować codzienny jadłospis w taki sposób, by posiłki były lekkie i pożywne. Wzbogać swoją dietę i pokonaj grypę.

Rosół

Ugotowany na chudym mięsie kurczaka z dużą ilością warzyw przede wszystkim nawodni organizm, co jest ważne w czasie infekcji. Zawiera też minerały i witaminy z warzyw,a także cysteinę, która działa wykrztuśnie, a więc leczy kaszel.

Ryba

Najzdrowsze są tłuste ryby morskie: halibut, łosoś, śledź, tuńczyk, makrela, sardynki. Zawierają dużo kwasów omega-3, które dostarczają budulca do produkcji hormonów przeciwzapalnych. Tłuszcz rybi to jedyny tłuszcz zwierzęcy, który jest zdrowy dla naszego organizmu. Dzienne zapotrzebowanie człowieka to ok. 1 g kwasów omega-3. Aby zaspokoić to zapotrzebowanie, 2 razy w tygodniu należy zjeść porcję tłustej ryby.

Cytrusy

Cytrusy to bomby witaminy C.
Jeden grejpfrut dostarcza więcej witaminy C niż zalecana dzienna dawka i 1/3 zalecanej dziennej dawki prowitaminy A, czyli beta-karotenu. Odmiany różowe są bogatsze w witaminę C. Warto je keść z błonkami oddzielającymi cząstki i z białą częścią, gdyż znajdujące się tam flawonoidy wzmacniają działanie witaminy C.

Kefir lub jogurt

Najzwyklejsze jogurty i kefiry są bardzo dobre dla zdrowia. To doskonałe źródło wapnia, witamin i mikroelementów. Dodatkowo korzystnie wpływają na naturalną florę bakteryjną, gdyż zawierają pałeczki kwasu mlekowego.

Czosnek i cebula

To naturalne antybiotyki.
Cebula zawiera dużo witaminy C, witamin z grupy B i olejków eterycznych. Zawiera siarczki powstrzymujące rozwój infekcji i przyśpieszające zwalczanie choroby.Czosnek obfituje w allicynę, która niszczy wiele wirusów powodujących przeziębienie. Cebulę i czosnek najlepiej jadać na surowo jako dodatek do sałatek, surówek, past.

Natka pietruszki

Dostarcza bardzo dużo żelaza, które zwiększa liczbę przeciwciał i hamuje rozmnażanie drobnoustrojów chorobotwórczych. Łyżka posiekanych listków pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę A i C. Warto jeść nawet pęczek dziennie. Aby spełniła swoje zadanie, trzeba ją jadać na surowo.